Verslag van de ledenvergadering van vrijdag 8 september

De belangrijkste mededelingen vanuit deze bijeenkomst worden genoemd.

Vanuit het bestuur van DBC:
René van Hoorn stelde zich beschikbaar en volgt Maurits Bos op als secretaris, de vergadering stemde hiermee in. Dick Berkelaar stelde zich beschikbaar voor de komende termijn als voorzitter, ook hier stemde de vergadering mee in. De overige functies zijn onveranderd gebleven.

Na bespreking van het financieel overzicht van afgelopen jaar en de begroting voor komend jaar is besloten de contributie voor zowel de senioren als de junioren ongewijzigd te laten voor het komend jaar.

Aan de diverse kampioenen werden voor seizoen 2022 – 2023 de volgende prijzen uitgereikt:

Clubkampioen:  Thijs Dam

Snelschaakkampioen: Manuel Smit

Bekerkampioen:  Jelle Smid

Daarnaast werden de wisselprijzen voor de beste scores in de afzonderlijke teams uitgereikt. Een bijzondere vermelding van de topscoorder uit ons 1e team is hier op zijn plaats. Camiel Wiersma kwam dit jaar voor het eerst in team 1 en wist zelfs de zeer goed scorende Jelle van zich af te houden. Met een score van 6 punten uit 7 wedstrijden mag Camiel de wisselprijs nl. de zilveren koning een mooi plekje geven.

Ook was er aandacht voor de donatie van Rick Vlietstra waarmee DBC de lang gekoesterde wens van de aanschaf van houten schaakspellen invulling kon geven. Middels de gift konden er 14 schaakspellen aangeschaft worden. Rick overhandigde Dick symbolisch een schaakspel welke door de externe teams gebruikt gaan worden.

Uitreiking van 50 jaar lidmaatschap speldjes van de KNSB aan Joop Faber en Ron Smit.

Diverse leden van DBC zijn 50 jaar of zelfs langer lid en daarmee ook lid van de KNSB. Dit feit was de voorzitter niet ontgaan en na ontvangst van de speldjes vanuit het KNSB bondsbureau kon Dick de speldjes uitreiken aan Joop en Ron. Daarbij kan vermeld worden dat Dick zelf ook een speldje heeft ontvangen, na aanlevering van de bewijsstukken vanuit ons DBC-archief. Bij de overhandiging gaf Dick aan dat deze twee rasechte DBC-ers de speldjes zeer verdiend hadden en dan niet alleen door zo’n lange termijn lid te blijven, maar daarnaast ook heel veel voor DBC in meerdere functies betekend te hebben.