In de gezamenlijke slotronde kwam Vegtlust 1 helaas met een flink gehavend team, zij kwamen met slechts 5 spelers. Zo hoefden onze mannen niet heel veel te scoren om de winst te pakken. Zij bleven echter goed gemotiveerd en wonnen op de resterende borden ook met 3-2 en in totaal dus met 6-2 als uitslag. Aan bord 4 probeerde Patrick te winnen maar dat lukte niet tegen een gelijkwaardige tegenstander en moest hij genoegen nemen met een 0,5 punt. Daarnaast zat Frank die er ook vol voor ging en ook nog voldoende tijd had om regelmatig bij het 1e team te kijken. Ondanks zijn wandelingetjes incasseerde Frank het volle punt. Aan bord 6 was Boudewijn degene die zijn tegenstander aftroefde, ook hij kon een fraaie 1 op het scoreformulier laten noteren. Arnout Dam dit jaar ook vast in dit team speelde een gedegen partij en deed dat met verve. Geen winst maar wel een goede remise tegen een ervaren tegenstander. Emile Hofhuis was aan bord 8 de enige invaller aan onze kant. Emile had niet zijn schaakavond deze vrijdag en verloor zijn partij. Al was Emile dit seizoen geen vaste speler in één van onze teams, Emile speelde wel 7x mee wisselend in ons 3e en 4e team. Zijn veelvuldige deelname is op zich al een schaakpluim waard!
Door dit resultaat werd DBC 2 gedeeld tweede in hun poule met 1,5 bordpunt achterstand op de overige nummers 2. Een heel fraai resultaat na een pittig seizoen waarin 12 verschillende spelers de diverse stoelen voor DBC vulden.